Naše usluge:
- Faktoring (domaći i ino) – predstavlja otkup potraživanja/faktura koje su u valuti plaćanja. (Primjer: Kompanija A isporuči robu Kompaniji B u vrijednosti 60.000 KM i odobri Kompaniji B odloženo plaćanje sa rokom od 60 dana. Nakon fakturisanja isporučene robe, Kompanija A – prodavac, ustupi/proda predmetnu fakturu Faktoru – FinFactoring za npr. 57.600 KM, a Faktor ćeka naplatu fakture/potraživanja predviđenih 60 dana).
- Obrnuti faktoring – je modalitet u kojem Faktor u ime kupca nabavlja/namjenski plaća robu ili usluge dobavljaču/prodavcu (tzv. finansiranje nabavke), a za to naplati naknadu u zavisnosti od roka otplate finansirane nabavke
- Finansijski zajmovi – klasični kratkoročni finansijski zajmovi pravnim licima i preduzetnicima sa rokom otplate do 12 mjeseci i dinamikom povrata po dogovoru (mjesečno, kvartalno, jednokratno, u skladu sa mogućnostima i prilivima klijenta – dužnika).
- Faktoring (domaći i ino) – predstavlja otkup potraživanja/faktura koje su u valuti plaćanja. (Primjer: Kompanija A isporuči robu Kompaniji B u vrijednosti 60.000 KM i odobri Kompaniji B odloženo plaćanje sa rokom od 60 dana. Nakon fakturisanja isporučene robe, Kompanija A – prodavac, ustupi/proda predmetnu fakturu Faktoru – FinFactoring za npr. 57.600 KM, a Faktor ćeka naplatu fakture/potraživanja predviđenih 60 dana).
- Obrnuti faktoring – je modalitet u kojem Faktor u ime kupca nabavlja/namjenski plaća robu ili usluge dobavljaču/prodavcu (tzv. finansiranje nabavke), a za to naplati naknadu u zavisnosti od roka otplate finansirane nabavke
- Finansijski zajmovi – klasični kratkoročni finansijski zajmovi pravnim licima i preduzetnicima sa rokom otplate do 12 mjeseci i dinamikom povrata po dogovoru (mjesečno, kvartalno, jednokratno, u skladu sa mogućnostima i prilivima klijenta – dužnika).
Proces i koraci za angažovanje
- Ukoliko identifikujete klijenta sa potrebom za faktoringom, kontaktirate nas putem telefona: 066/709-575 ili na e-mail: dejan.vukosavljevic@finfactoring.ba – Dejan Vukosavljević
- Nakon utvrđene potrebe i mogućnosti finansiranja, kolega izlazi u inicijanu posjetu klijentu na terenu, kojom prilikom se upoznaje sa klijentovim poslovanjem i finansijskim potrebama, a klijenta upoznaje sa potrebnom dokumentacijom, uslovima faktoringa (cijenama, rokovima, zakonskim obavezama)
- Kada je dokumentacija klijenta dostavljena u elektoronskoj formi (skenirano, putem e-mail-a), vrši se analiza finansijskih pokazatelja firme i kreditne istorije svih uključenih aktera, te se ista šalje na odobrenje nadležnim tijelima na odlučivanje
Prednosti faktoringa za klijente
- Brzina obrade zahtjeva – 24 – 72 sata od inicijalne posjete do plasmana sredstava
- Jednostavan proces – sva dokumentacija se dostavlja u elektronskoj formi
- Fleksibilnost u načinu otplate, prijevremenom povratu, odobravanju dodatnih sredstava
- Zaduženje se ne evidentira u CRK izvještaju
- Naplata vlastitih potraživanja prije roka = ubrzanje likvidnosti
- Smanjenje rizika poslovanja usljed nelikvidnosti
- Dostupnost eksternih izvora finansiranja
Uslovi i cijene
- Klijent treba imati urednu kreditnu istoriju i aktivne račune u bankama (bez blokada)
- Klijent treba imati validno potraživanje od svojih komitenata/kupaca
- Naknade su struktuirane iz više vrsta različitih naknada i kamata, ali su u prosjeku 2% na mjesečnom nivou, od osnovnog duga
- Dokumentacija koje se prilaže uz zahtjev za finansiranje je:
- Bilans stanja i bilans uspjeha za prethodnu poslovnu godinu i bruto bilans za tekuću godinu
- Rješenje o registraciji, ne starije od 3 mjeseca
- Karton deponovanih potpisa
- Kopija LK vlasnika i direktora firme